2008. szeptember 29.

Új háziállatom lett.
Ő az.
Bevallom gyilkos szándékkal vettem. Végetek repülő szörnyecskék!
Na jó, nem pusztán. Kíváncsiságból is. Először majdnem eldobtam a cserepét, amikor (okos ember módjára) beletettem a mutatóujjam és hirtelen bezárultak a levelei, annyira meglepődtem/ijedtem, de aztán annyira megfogott ezzel a tettével, hogy enyém kellett, hogy legyen.
Kerülgetés közben a következő dilemma játszódott le bennem:
Na akkor ez most növény vagy állat? Oké, növénynek néz ki, tudom, hogy biológiailag oda van besorolva, de állatokat eszik és igazi ragadozó. Bekapta az ujjam! Ha most ezt megveszem, hazaviszem és netál elpusztul, akkor azt fogom érezni, mintha megöltem volna egy állatot? Mi van, ha hónapokig nem lesz a lakásban egy légy sem?
Aztán kifaggattam az eladót, hazajöttem, rágoogliztam, ámultam és bámultam, hogy milyen okos háziállatot szereztem be, mostmár csak egy fél négyzetméternyi mocsarat kell csinálnom, hogy otthon érezze magát. Most beköltözött az IKEÁs vázába egészen addig, amíg nem találok neki jobb helyet, és dédelgetem. Én kis vér nélküli predátorom!
(Hozzáteszem, hogy sok évvel ezelőtt volt már egy ilyenem, de nem kerültünk közelebbi kontaktba, úgyhogy nem is szerettem bele. Lehet, hogy az hiányzott, hogy "megharapjon"? Mmmmm.)
Egyébként pedig veszélyeztetett faj.

Nincsenek megjegyzések: