2007. március 13.

Kelet-Europa para

Maradok. Ma elment a gepem, es nem voltam rajta.
Utolso pillanatos dontes volt. Este meg javaban pakoltam ossze, amikor eszunkbe jutott a megoldas: Jo-ek egyik ismerose egy szaunaban dolgozik - ami allitolag annyira szar hely, hogy eleg gyakran mondanak fel az emberek, ezert - mindig keresnek helyetuk ujakat. Felhivtuk, es lass csodat, volt hely.
Ma bementem, hogy megmutassam magam, esetleg beszelgessunk is egy kicsit a kepessegeimrol, de egyaltalan nem kellett. Marmint, nem voltak kivancsiak ra. Nem erdekelte oket, hogy ki vagyok, mit tudok, csak az erdekelte oket, hogy honnan jottem, es ez Kelet-Europa. Ennyi.
Kelet-Europa valoszinuleg azt jelenti szamukra, hogy ezek az emberek nem esznek, nem isznak, nem laknak sehol es szamlakat sem fizetnek. Ergo: kvara olcso munkaero! Hurra! Oruljunk!
(Sokan persze biztosan nem igy vannak ezzel. Jo-nak eleg eroteljes Kelet-Europa paraja alakult ki itt. Szerinte normalis munkara nem alkalmaznak kelet-europait. Nem tudom mennyire van igaza ebben.)
Van Angliaban egy heti 100 fontos hatar, ami alatt nem kell bejelenteni a munkavallalot, sem adot bevallani, sem illetekeket fizetni. Na ok ennyiert dolgoztatnak heti kb. ket napot. Ez havi szinten lehet, hogy nem is lenne olyan rossz, ha nem Brightonrol lenne szo, ahol a legolcsobb szoba heti 60 font. Brumm. Itt tartok most. Persze a dolog nem annyira gaz, mert igy legalabb van idom mellette masik munkat talalni, no meg egy szobat.
A munkakeresos projekt egyebkent mar a mult heten beindult, bar igy is eleg keson kaptam eszbe. Azt hittem, hogy gyorsabban dontenek, de tevedtem. Eddig kb. 10 helyre vittem oneletrajzot, de meg nem hivtak. Igazsag szerint meg a szezon sincs itt, csak hetvegente, ha jo az ido.
Tehat gep el, en meg maradtam itt a foldon. Ezen a foldon. Fogalmam sincs, hogy miert. A fene se tudja. Ugy jottem ki, hogy annyira nem is erdekel Anglia, es valoszinuleg ez az orszag lenne az utolso elotti, az USA elott, ahol szivesen elnek, de ez valahogy megvaltozott.
Tetszik, hogy az emberek nem egyen-emberek, hogy fel lehet venni ket tokeletesen ossze nem illo ruhadarabot es nem neznek meg az utcan, hogy van valasztek, hogy baromira konzervativok, es gyonyoru regi kacatokat lehet venni felpenzert, imadom ahogy azt mondjak "rajt bihaj'd di coo'ne'", hogy furi az arcszerkezetuk, hogy szabadsag illat leng a levegoben es hogy ismet periferian vagyok... Hehe. Ezen gondolkoztam idefele jovet a tengerparton. Kelet-Europainak lenni itt annyit jelent, mint otthon pl. toroknek vagy romannak. Automatikusan egy kicsit periferiara kerulsz. Nem tudom, hogy ez jo vagy rossz, bar az en hobbi-csoves lelkemnek egy kicsit jol tud esni, hogy olyan dolgokkal talakozom, amivel otthon nem, mert nem akarok. Pl. soha az eletben nem baratkoznek torokokkel, kinaiakkal vagy mas vendegmunkasokkal. Biztosan egy kicsit az angolok is igy vannak ezzel. :D
Ezert megertem a Kelet-Europa parat mindket oldalrol. A Jo-erol is. O kitorni szeretne, az angolok pedig inkabb beskatulyazni.
Az is tetszik, hogy a hatam mogott egy torok ficko magyarazza enyhe akcentussal egy tizeneves kiscsavonak, hogy hogy kell a gepen halozatban jatszani, mikozben halkan Queen-t hallgat (I want to break free :D), mellettem kettovel pedig egy szlovak ficko nyomja a fulhallgato mikrofonjaba, mikozben a masik oldalon egy francia srac integet a webcam-be a kedvesenek. Ez itt a korkep.

Nincsenek megjegyzések: