2007. március 10.

Nosztalgia

Lehet, hogy Levanto miatt jött, lehet, hogy nem, de ma az jutott eszembe, hogy szívesen hallgatnék olasz kult-zenéket.
A következő gyöngyszemeket sikerült letöltenem:

1. Adriano Celentano: Azurro
2. Toto Cotugno-Adriano Celentano: L'italiano (ezt ket címen is sikerült megtalálnom, a másik a Tarantella Napoletana)
3. Al Bona-Romina Power: Felicita
4. Paul Anka-Adriano Celentano: Oh Diana
5. Toto Cotugno: Una domenica Italiana
6. Gianni Morandi: Buona Notte
7. Nicola di Bari: La Prima Cosa

Nem tudom, hogy ki mennyire emlekszik, vagy egyaltalan latott-e '70-es, '80-as evekben keszult olasz beatfilmet, de Adriano Celetano es Gianni Morandi fontos szereploi voltak. Asszem meg szerelmes is voltam valamelyikbe egy rovid ideig.
Abban viszont 100%-ig biztos vagyok, hogy az elso 3 szamot mindenki ismeri. Talan meg tombolt is ra a helyi tinidiszkoban. Hehe.
Egyebkent erdekes, hogy az olaszoknal ugyanugy tombolt az angolnyelvu slagerek szovegeinek leforditasa, mint Magyarorszagon. Mr Celentano sok ilyet enekelt. Pl. az Oh Diana is ilyen. Eleg humoros vegighallgatni, mert eroteljes olasz akcentussal teszi mindezt. Meg humorosabb a Stand by me-t vegighallgatni. Majdnem leestem a szekrol, mikozben hallgattam. Persze kerdes, hogy a magyar forditasok hogy sikerultek, bar a fenti szam utan azt gondolom, hogy ha valaki lefordit egy szoveget, tegye azt teljes egeszeben vagy legalabb az akcentusan dolgozzon. Hehe.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

a nyolcvanas évek elején konkrétan megjelent egy olyan magyar lemez, amin kb. ezek a slágerek mennek magyarul (mármint az orginált olasz-slágerek). szenzációs. be kellene grabbelnem.
Nyáron kocsikáztam 15 órát olaszországban egyhuzamban. az útra én is rátöltöttem az ipodra vagy 4 órányi remeket a hetvenes évek olasz terméséből. asszem az azzurot és a felicitat kívülről tudom. a montefiori coctail örökérvényű slágereit meg szerintem már a kocsim is kívülről dudorkálja.
Ha ezek bejönnek, akkor mindenképpen ved meg a Putumayo Records Café Italia-ját. Detto ugyanez a hangulat, csak kicsit régebbi, kicsit komolyabb zenék.

FlyingWhale írta...

A Cafe Italia megvan, de korantsem veri ezeket! Egyszeruen nem uberelheti ezeket a remekeket! Hehehe.
A Putumayo lemezek egyebkent nagyon jok. Onnan ismerem Susan Baca-t is tobbek kozott.