2007. május 28.

Utazni jó

Ehhez én is csatlakozom, bár nem zaklatnék senkit azzal, hogy tegye ő is, mert UTÁLOM a körméleket és a körfelhívásokat. Ha valakit érdekel, akkor check itt: The Italian Job 1. Az éjszakai benzinkutak és az új arcok. 2. Pécs, bár amióta itt vagyok, rá kellett jönnöm, hogy Mo. dél-nyugati részét szinte alig ismerem. 3. Dél-Amerika. Argentínánál kezdeném a tangó miatt. 4. Elég sok volt. Ebből kettő, nem egy: 4.1. Szicília, a semmi közepén, Avola-ban: Véletlenül leszálltam a vonatról, mert valaki azt mondta, hogy az milyen szép hely. Szépnek szép volt, vagy mondjuk inkább, hogy eredeti. Tipikus szicíliai falu poros utcákkal, talán vasárnap, mert ember egy szál sem volt az utcán. Aki látott is, nagyon furcsán nézett rám, mint egyetlen, eltévedt turistára az évben, viszont volt egy üres órám a következő vonatig, úgyhogy a kb. 15 perces séta után, amivel kimerítettem az összes önszórakoztatási lehetőséget, visszamentem a vasútállomásra. Vasútállomáson resti, előtte a padon tipikus szicíliai férfiarcok, kb. 50 évesek, köztük egy arc, aki úgy nézett ki, mint Al Pacino. Napszemüvegben (keresztapás, de az olcsóbbik változat), mély hanggal (Ördög ügyvédje!). Beszélgettek. Amikor megláttam a szicíliai Al-t, megértettem, hogy miért kellett leszállnom Avola-ban. Ilyet nem lát minden nap az ember. Felmerült bennem, hogy ha anno a huszas éveiben kimegy az USA-ba, akkor mi van? Hogy alakult volna a sorsa? Mindennek a tetejében egy szimpatikus 50-es, aki éppen akkor érkezett az állomásra, leült mellém és elkedett mesélni. Ez volt kb. a 6. napom a szigeten és persze úgy mentem, hogy egy mukkot sem értettem olaszul, viszont valahogy, nem értem a mai napig sem, talán a latin szavak miatt, vagy azért, mert annyira hétköznapi dolgokról mesélt, vagy mert gesztikulált ... nem tudom, értettem. Mesélt az időjárásról, hogy régóta nem esett, hogy a fia kamionsofőr Bologna környékén, stb., stb. Nagy élmény volt. Imádtam. Egyébként egész Szicíliát. Na jó, a déli részét. Tíz évvel ezelőtt. Interrail jeggyel. Egyedül. Hátizsákkal. 2. A másik szintén 50-es férfi, de törökországi zsidó, Barcelonában, kb. két éve. Sétáltam a tengerparton szétcsapva, (mert Barcelonában a dolgok megtalálják az embert) és egy 50-es kerek (nem kövér), jó kedélyű, őszes halántékú fickó odajött hozzám, hogy megkérdezze, hogy hol van a fenetudjamármi. Természetesen fogalmam sem volt, viszont valahogy elkezdtünk beszélgetni. Nem tudom, hogy hogy kezdődött, valószínűleg sablonos hülyeségek voltak. Nem emlékszem rá hogyan, de hirtelen elkezdett beszélni a Bibliáról és Ádámról és Éváról, én pedig nem értettem, hogy hogy is kerültünk ide? És mi van egyáltalán? A következőket adta elő (persze nem fogom tudni úgy visszaadni, ahogy ő tette, mert ez mindig lehetetlenség, egy jó poént pár év múlva vétek, de azért mégis): Azért van Barcelónában, mert keresi az ő párját, aki olyan gyönyörű, mint Éva volt a Bibliában. Mert a Bibliában meg van írva, hogy Ádám párjának Évát választotta, ő volt az oldalbordája, és Éva biztosan legalább olyan gyönyörű volt, mint Naomi Campbell vagy Claudia Schiffer, mert ugye ha nem lett volna olyan szép, akkor Ádám nem őt választotta volna. Végülis volt ott egy csomó más élőlény is, Ádám nem volt egyedül. 5. Jugoszlávia a háború idején. (Már késő)

5 megjegyzés:

Névtelen írta...

1.bármi elöfordulhat . föleg ha stoppol az ember .

2.aszem lemegyek Debrecenbe inni egyet

3.minden érdekel . talán olaszország az egyetlen , amit kihagynék .

4.több is volt . talán az egyik legfurább a kapolcsi napokrol haza stopolni egyik cimbimmel . hajnalban kitaláltuk elég ittassan , h. haza megyük . találtunk egy párt , aki elvitt bennünket csak az ellenkezö irányba indultak el . nem baj . majd vissza jövünk ! felkiáltással kiszáltunk . mivel hajnal volt nem sok auto járt arra . el kezdtünk gyalogolni ilyen kanyargos balaton melleti uton . egyszer csak látjuk ám , h. jön egy fényszoro pár . lelkessen elkezdünk csápolni nekik . igaz , h. voltak kanyarok az uton , de ez az auto egy kanyarbol vagy hármat csinált . nem volt bizalom gerjesztö , igy mire mellénk ért már nem csápoltunk oly annyira . elment . csak vagy 2 perc mulva láttjuk ám , fordul meg és nyil egyenessen jön felénk . . megállt . jo fej srácok voltak , nagyon kedélyesen beinvitáltak a kocsiban . elfogadtuk ... ngyon részegek voltak . mikor már ott voltunk a hátso ülésen , minden kanyarbol egyenest csináltak , mi csak repkedtünk a hátso ülésen . nagy nehezen kibeszéltük magunkat onnan és inkább gyalogoltunk tovább . már kezdett felkelni a Nap . közben szemerkélt az esö , felvettem az NDK-s esökabátom , ami inkább nézet ki egy szatyornak . sebaj . érkezet a következö soförünk . aki azzal alapozta meg a bizalmas kapcsolatunkat , h.vagy 120-rol satuzott le mellénk és kieset a kinyilo kocsiajton . háát . ezt is bevállaltuk . egy pár volt , ki be vlotak állva vmi anyagtol . sok hülyeséget beszéltek , beszéltettek velünk . kitalálták menjünk velük diszkoba . szatyorba öltözve , teáskannával a hátunkon ?! picit bizaerr ötlet volt . de etz már kihagtuk . és haza értünk .

ralee

Névtelen írta...

5ös lemaradt .

boglárkával a zsidok és arabok viharzonájában kocsikázni .

meg persze lemenni Vele Uj-zélandra Afrikán keresztül .

FlyingWhale írta...

Nekem az USA volt az egyetlen, amire azt mondtam, hogy kihagynam, de miota Tarantino osszest hallgatok, ... azota megvaltozott a helyzet.

Névtelen írta...

van annak is vmi bája . mármint a zenének . countryt hallgatni olyan ott , mint itthon a jo ebédhez szol a nota müsor a petöfin .. mellesleg megváltozot az az ado . nagyon fiatalos zene ado lett belöle . jo is meg nem is ...

most néztem meg a nagy Lebovsky c. filmet . van benne egy mondat :

"...Töki kibirja..." ezt hogy irják angolul szlengben ?

FlyingWhale írta...

Nem tudom. Ehhez meg kell néznem a Big Lebovsky-t megint. :D Ezer éve nem láttam.