2008. március 4.

Pénz-ügy

Tanultam valaha én is pénzügyet, de bevallom kitűnő tanáraimnak köszönhetően elég gyorsan sikerült arra az elhatározásra jutnom, hogy soha-de-soha nem leszek a bankszféra lakója. Asszem ott adtam fel, amikor szigorlatra a beugró 5 rövidítés megfejtése lett volna a cél úgy, hogy nyilván pénzügyi hírekből, cikkekből, újságokból, könyvekből kellett volna összeszednem a kb 500 db-os mozaikszó-gyűjteményemet összeszednem és megjegyeznem. Ezt munka mellett nem annyira tudtam teljesíteni bevallom. Nyilván nem is érdekelt annyira a dolog, hogy pénzügyi cikkeket olvasgassak.
Azt viszont élvezem, ha valaki értelmesen és következetesen le tudja írni, hogy jelenleg mi történik a megőrült gazdaságban, mert az érdekes. Nagyonis. Elemzéseket és előrejelzéseket pedig mégérdekesebb olvasni, mert nyilván ami most van az nem lesz többé, és kérdés, hogy mennyire van elb-va és hogy helyre lehet-e hozni.
Persze maga a folyamat ezerszínűsége sokkal érdekesebb, mint a végeredmény. Végülis majdnem mindegy, hogy bukik e Amerika vagy nem, hogy lesz e a font helyett euro és elérik-e azt a határt, hogy egy az egyben váltsák, hogy 390 lesz e a forint vagy 180. Az ember mindig alkalmazkodik, mert nem tehet mást. Anyáink is így tették, az ő anyáik is így tették, ígyhát merüljünk el inkább a kíváncsiság színes buborékai között és figyeljünk.

1 megjegyzés:

Anna írta...

Tomi a legjobb pénzügyi előadó. A fene se tudja hogy szűri le, de úgy adja elő, hogy azzal villoghatok magam előtt: jé én ezt értem.