2007. június 5.

Chavela Vargas

Megszakadt a szívem. Ezer darabra törik minden egyes általa elénekelt szó után. Már akkor kész voltam, amikor egy nagyon-nagyon kedves volt-kollégám elkérte a régi West-Balkán-ban az Almodovár válogatás CD-t és az lett az én édes ajándékom hosszú időre. Sokáig vagy talán soha nem fogom elfelejteni azt az estét és ezt a tettet. Frissen érkeztem haza Barcelonából, ami a másik szerelmem lett, és nagyon hiányzott a latin életérzés. Amikor azon a nyári estén elmentünk a West-be, és leültünk, és kellemesen langyos este volt illatos levegővel, és meghallottam ezt a zenét, és sajogtam édes sajgással és tele voltam édes emlékekkel és ... Aztán az este végén G. odament a bárpulthoz pár percre, és kezében a CD-vel jött vissza, azt hittem rosszul látok. Miután enyém lett, hetekig hallgattam unos-untalan. Csodálatos életteli latinzenék és egy ... egy olyan, amitől a szívem kiszakadt a helyéről. Akkor még nem tudtam, hogy ki az énekes aki képes annyi érzelmet beletenni egy dalba amennyi egy egész életre elég lenne. Megnéztem a Bábel című filmet, ami nekem egy kicsit Crashes (Ütközések) beütésű volt és annyira nem is tetszett, viszont van benne egy mexikói esküvő és ugyanaz az összetéveszthetetlen szétdohányzott, szétivott, kiélt, szívszaggató női énekhang. Alig vártam a film végét, hogy megnézzem a benne szereplő zenék listáját. És végül megtaláltam. Chavela Vargas. 83 éves. Az egész élet mögötte van már, és remélem még előtte is sok-sok év!
Kívánok neki hosszú-hosszú életet! Már csak önzésből is, mert nélküle az én életem is sokkal szegényebb lesz.
Itt lehet még őt megtalálni:
Chavela Vargas duett
Luz de Luna (koncertfelvétel, nem olyan jó minőség, de ez van az Almodovár filmben)

Nincsenek megjegyzések: