2007. június 18.

Ui, zsö szvi franszéz

Valami oknál fogva egy csomóan franciának néznek. Ma volt egy asztalunk, - jó anyagiakkal rendelkező 50-esek - ahol a Szőr külön fizette a Sampájnját, ami egyenként kerül kb. 30 fontba (eladunk belőle kb. 3-at egy évben-ők megittak kettőt). Amikor visszaadta a kártyaleolvasót úgy köszönte meg, hogy "Merszi boku". Gondoltam nem ábrándítom ki, úgyhogy azt válaszoltam a lehető legelegánsabb módon, hogy "Dö rijen Möszjő", ami annyit tesz: Nincs mit uram. Ez az egyetlen mondat, amit amúgy franciásan képes vagyok előadni ilyen helyzetben. (Hála Siegfried-nek megtanultam raccsolva-hörögve kiejteni az "r" hangot anélkül, hogy leköpném a szemben lévőt, bár gondolom egy franciának feltűnne, hogy közöm sincs a nyelvhez.) Így utólag belegondolva lehet, hogy nem ez volt a legjobb válasz, de sajnos fogalmam sincs, hogy hogy mondják franciául azt, hogy "Szívesen". Persze mindegy is, mert ő sem. (Az angolok 90 %-a nem beszél semmilyen más nyelvet.) Nagyon édesen mosolyogva megismételte, hogy "Dö rijen" és úgy maradt. Én pedig mentem egy másik vendéghez a kártyaleolvasóval.
Vége.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

hallom haza értél...ez jó!

FlyingWhale írta...

Igen, és már megint. Sok otthonom van, úgy tűnik. :D